Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V63i96k45t98o81r 50S35o21u12č34e16k 5276365768488

Celý článek je pěkný guláš. Jako u většiny ateistických statí odráží pouze autorovo vlastní chápání křesťanství. Operujete pojmy jako dogma a přitom jim evidentně nerozumíte. Nevím jakým logickým zkratem můžete vůbec popírat existenci svobodné vůle.

+3/0
1.6.2013 21:51
Foto

Z82b73y94n11ě95k 52B57a21r52t27h 2900880297902

Ano, je to mé chápání nejen křesťanství, ale religionisity jako takové. Jak mi můžete vyčítat popírání svobodné vůle, kterou v článku hájím? Celá bible je svobodné vůle POPŘENÍM, neboť vše se děje přeci "z vůle Boží"!

0/−2
1.6.2013 22:31

B20e53d69ř72i64c96h 18T49ě13š83í63n67s11k73ý 9153967666271

no vidíte právě jste to potvrdil, naopak celá Bible je o tom že nám Bůh dal svobodu rozhodování

+4/0
1.6.2013 22:42
Foto

Z88b62y93n28ě95k 18B53a72r74t76h 2530870377802

Ano? Tak proč potom kněží káží svým věrným, aby nepochybovali i činech božích, neboť jen Bůh ví, co činí a proč?

0/−2
1.6.2013 22:47

B62e55d15ř25i66c24h 52T23ě80š81í10n89s14k39ý 9343677576571

kdy něco takového kněží kážou? zase se pletete člověk samozřejmě nemůže prohlédnou úradky boží, to by už z logiky věci Bůh nebyl Bůh ale Bůh se nám neplete do našeho rozhodování

+3/0
1.6.2013 22:53
Foto

Z98b94y79n75ě27k 45B76a25r83t37h 2250550937962

Promiňte, ale narozdíl od Vás jsem na několika kázáních byl přítomen a vím co jsem slyšel. Pakliže jse neslyšel, co jste slyšet nechtěl, nemůže mi být, než líto.

0/−1
1.6.2013 23:24

B67e96d52ř57i60c34h 24T66ě36š84í33n68s59k47ý 9603547776931

jste si jist že jste kázání pochopil, dle článku o tom silně pochybuji tak co jste přesně slyšel?  podělte se

pletete si základní pojmy v okamžiku kdyby nás Bůh začal řídit (což je patrně to jak si vysvětlujete že bez Boha se ni lístku nepohne) pak by veškeré stvoření člověka ztratilo smysl, dle věrouky Bůh vše ví a ovšem ví ale nepleťte si to s tím že to řídí, nemyslíte že kdyby chtěl tak byste v příští vteřině byl natolik věřící že Hus či Karel IV by proti vám byli bezbožníci jenže on vás nikdy nebude nutit on vám jen nabídne cestu zda po ní půjdete či nepůjdete je jen vaše rozhodnutí za které si ovšem všichni poneseme následky, je to vcelku jednoduché a prosté

+3/0
1.6.2013 23:36

B11e36d51ř60i64c77h 27T88ě69š72í27n83s25k37ý 9343487656881

jen tak ještě na okraj vy víte co je to kázání?

+1/0
1.6.2013 23:39
Foto

Z71b96y82n34ě87k 48B56a29r30t48h 2500740887422

Věř a víra Tvá Tě ochrání. Ale nezlobte se, já v Boha nevěřím a ani nemohu. Tím ale nechci ríci, že v tom někomu bráním. Jen jsem vyslovil svůj názor. Chcete.li jej zpochybnit, přečtěte si pasáž o gnosticích. Těch si hluboce vážím. Ale nechtějte mne ideologickými argumenty "obrátit na víru pravou". To se Vám nepodaří ani baseballovou pálkou.

0/−2
2.6.2013 0:07
Foto

J76i60r77k75a 17O97u34l35i73c44k95ý 3897273701945

Má-li toto být argument podporující Vaše tvrzení o přítomnosti a pochopení kázání, pak jej NUTNĚ máte nastudován z jiné literatury, než je vlastní přítomnost na Mši svaté.

Apropos .... když jste na kázáních byl - kontrolní otázka - kdy se při Mši svaté káže? Co tomu předchází?

+2/0
2.6.2013 0:57

B60e70d76ř22i71c15h 31T74ě79š86í11n84s75k45ý 9503387916961

já jako ateista váš těžko budu obracet na víru ;-D ale na druhou stranu když si přečtu tu snůšku nesmyslů co jste napsal do svého blogu divím se že člověk s tak mizernými znalostmi má odvahu něco věřícím vyčítat

+3/0
2.6.2013 1:59
Foto

J19i85r90k12a 60O14u68l98i54c36k86ý 3737263711435

Pane Barthe,

jako věřící a praktikující jsem na kázáních pravidelně. Váš argument, že jste, na rozdíl od jiného, byl na kázáních přítomen zavání buď snahou oponenta denunciovat, nebo ozřejmit všem okolo, že jste vlastně slídil a špeh ..... Buď se jen snažíte oponenta ponížit, nebo ho sledujete a máte přesný přehled o jeho aktivitách.

Jinými slovy - buď sprostě a prostě lžete, nebo jste obyčejnej eStéBák.Rv

+2/0
2.6.2013 0:54
Foto

J56i25r27k75a 94O11u40l90i84c41k34ý 3787153371255

Pane Barthe,

dovoluji si předložit několik jiných čísel .... hovoří-li se o inkvizici napojené na katolíky (ale nebyla to v zásadě přímo inkvizice církevní), hovoří prameny o čísle cca 42 tisíc obětí, z nichž většina padá na vrub inkvizici světské (iniciované světským vladařem, pánem, králem, císařem ...). Pro vlastní inkviziční soud církevní, jehož verdiktem však nebyl přímo rozsudek smrti, ale vydání světskému soudu, který jediný mohl vynést hrdelní trest, pak napočítáme počet obětí v řádu desítek (ano, přesahuje toto číslo stovku). Pokud se podíváme na celkové počty, odhaduje se celkový počet obětí upálení na řádově 300.000 osob za cca 400 let. Prim v tomto směru vede protestantské Německo, na které připadá přes polovinu obětí.

Je pak důležité nezaměňovat příčiny vydání. Církev římskokatolická NIKDY nevydala člověka světské moci pro čarodějnictví, ale výhradně pro kacířství (herezi). Sama církev totiž čarodějnictví odmítala a i onen "slavný manuál" Kladivo na čarodějnice (Malleus maleficarum), přičítaný církvi jako instituci, již 4 roky po jeho vydání oficiálně odmítla i sama církevní inkvizice jako neetický a dokonce obsahující tvrzení v přímém rozporu s katolickým učením.

Pane autore,

sám vyzýváte oponenty, aby si něco nastudovali, ale myslím, že ten, kdo potřebuje dohonit vzdělání v oboru historie a částečně i církevního práva jste výhradně vy sám.

+4/0
1.6.2013 21:34

B86e53d93ř39i23c11h 94T15ě44š88í48n54s43k86ý 9283647696351

jak to je o těch perlách?

+2/−1
1.6.2013 21:41
Foto

J89i73r14k59a 53O59u71l40i79c63k86ý 3727593741695

Myslíte Matouše, kapitola sedmá, verš šestý? .... Já vím, já vím ....

+2/0
1.6.2013 21:42
Foto

Z40b34y90n67ě81k 82B94a11r81t39h 2560400417152

Jsem rád, že se konečně dostáváme k věcné diskusi. Ano, máte pravdu, církev ci "myla ruce" tím, že kacíře předávala světské moci. Uvádíte, že nejvíce kacířů bylo upáleno v Německu. S tím nemohu souhlasit. Zkuste si vyhledat počty upálených gnostiků v Lang de 'Oc před vládou Jindřicha IV. Ty počty Vás ohromí. O řádění jezuitů ve Španělsku snad netřeba hovořit. Kladivo na čarodějnice, které zmiňujete, bylo zneužito nechvalně známým jezuitou Boblingem v Losinách a na Šumpersku, ale do celkové statistiky se zapsalo jen "nepatrně". Je třeba celkového, nejen regionálního náhledu, aby si člověk uvědomil tu zvrhlost a hrůzu inkvizice. A navíc ve jménu BOHA!

0/−2
1.6.2013 22:25

B11e20d37ř73i34c55h 64T83ě16š89í16n65s62k35ý 9353737196961

Bobling byl jezuita ale nepovídejte? a kdy se mu to stalo? ;-D

+4/0
1.6.2013 22:51

M79a72r59t91i26n 81K40a77v59k41a 4976581422312

;-D;-D No a tak je to s  celým článkem;-)

+3/0
1.6.2013 22:54

M97a16r34t97i12n 65K69a68v14k77a 4986651922712

A jinak, nebyl to Bobling, ale Jindřich František Boblig :-P

+1/0
1.6.2013 22:55

H84a24n37a 31H46o40k57r11o37v50á 6786391254904

A nedostudovaný právník, pokud mě paměť neklame... :-)

+2/0
1.6.2013 22:59

M33a66r77t81i90n 14K98a91v66k31a 4956201412852

R^;-D Přesně tak. Navíc nezastupoval církev,ale byl pozván vrchností ze Šumperka. A nešlo o hostii jako v Kaplickém filmu, ale o ztracené srdce zemřelého šumperského pána. ;-)

+1/0
1.6.2013 23:04

H11a74n77a 87H60o92k46r11o40v69á 6176631914814

Ona byla poručnice šumperského panství nějak nakrklá na podanné skrzevá to ztracené srdce jejího bratra. Už si to přesně nepamatuju... (ta paměť!!!;-D)

Za vším nehledejme náboženství. Většinou jsou pohnutky veskrze světské...;-)

0/0
1.6.2013 23:10

M24a10r41t34i83n 78K64a14v84k41a 4446961612522

R^ Přesně. Dobrou noc. Zítra můžeme pokračovat:-)

0/0
1.6.2013 23:12

H37a36n55a 68H51o95k17r90o49v47á 6686181374414

Dobrou noc! :-)

P.S. Ráda budu pokračovat - kdysi jsem taky chtěla studovat historii (od deseti let jsem o tom byla skálopevně přesvědčená), ale rodiče mě přesvědčili, že se tím nedá živit... :-)

+1/0
1.6.2013 23:17

M83a62r81t58i78n 25K22a12v26k20a 4776961872482

Ve Španělsku řádili jezuité?8-o8-o8-o8-o Tam byla královská inkvizice svěřená řádu dominikánů, ale koukám, že máte zajímavé zdroje. Jako Boblig jezuita apod.

+1/0
1.6.2013 22:57

B32e49d61ř14i34c94h 14T32ě78š67í25n33s72k86ý 9673567706121

pán si plete jezuity a inkvizici takové nuance jako je rozdíl mezi Španělskou inkvizicí a Římskou by byl už asi velký nápor na jeho mysl ;-D

+3/0
1.6.2013 23:00

M30a84r88t72i39n 27K86a83v55k49a 4876331282892

:-) To ani nemá smysl komentovat. Ale má svoje zdroje. Bohužel tak tajné, že i Robert Langdon by měl problém ;-D

+1/0
1.6.2013 23:08

B90e81d94ř44i24c88h 50T21ě18š20í75n23s11k18ý 9233917266371

jestli on nebude takový zedník filozof ehhm zednář jsem chtěl říci ;-D

0/0
1.6.2013 23:11
Foto

J47i48r78k11a 64O75u10l72i80c16k14ý 3237493821325

No a tady se dostáváme k jádru věci ....

Boblig v ŽÁDNÉM případě nebyl jezuitou, byl to nedostudovaný právník a povoláním byl hostinský v Edelstadtu ... Nevím, z jakých pramenů vycházíte, ale jsou, již jen s poukazem na toto Vaše tvrzení, zcela mimo realitu, zcestné a lživé ....

+2/0
2.6.2013 0:47

H11a43n32a 74H59o45k93r87o28v76á 6756791224894

R^ Pokud vím, tak "lovci čarodějnic" většinou neměli s církví nic společného. A v rámci honu na čarodějnice zařvalo i několik kněží a řeholníků/řeholnic.

Zdá se, že pan bloger tápe mj. v základních pojmech jako je katolictví a pod..

Tolik promrhané energie, která mohla být využita jinde...:-)

+3/0
1.6.2013 22:37
Foto

Z48b45y76n47ě32k 56B28a26r20t75h 2900310737152

Doporučte,,,:-)

0/−1
1.6.2013 22:44

H27a20n73a 87H11o62k64r23o34v72á 6496611664354

Myslíte příslušnou literaturu? Tak pro začátek Hon na čarodějnice od Bedřicha Šindeláře. Teď se mi nechce prošťáravat knihovnu, ale kdybyste měl opravdu zájem, třeba to pro vás udělám... :-)

+3/0
1.6.2013 22:53

B87e61d29ř98i61c49h 34T86ě86š12í73n91s11k36ý 9383147646851

třeba jste mohl jít pokecat s kamarády což by bylo smysluplnější

+3/0
1.6.2013 22:54

P57a92v35e62l 62J50a16n72o38u80š19k87o84v13e56c 1653758849882

Ta diskuse je hustá. Jakýsi mudrc z východu řekl: Dejte lidem jakékoliv náboženství a nestačíte se divit, co z toho udělají. Co zbylo z původních náboženství? Jaký byl jejich účel v době vzniku a jaký je dnes? Které náboženství je to správné, je-li vůbec? To jsou otázky, které si v posledku musí zodpovědět každý sám. Odborníků, znalců, radilů a kazatelů je na světě víc než dost, ale jeden každý z vás je poslední a nejvyšší autorita, která rozhodne co je správné. Protože za své jednání je odpovědný každý sám osobně. Ne stát, ani církev, ani spekulující filosof, či jiný intelektuál.;-)

+1/−2
1.6.2013 20:34
Foto

Z13b28y10n23ě25k 83B45a82r45t75h 2170290987202

Skvělé, máte můj obdiv, Lépe bych to nevyjádřil.

0/−1
1.6.2013 20:56

B85e20d60ř62i59c79h 19T21ě76š46í76n31s21k27ý 9833887826351

no vy v tom máte hodně zmatek opravdu lépe byste to nezvládl ale ani hůře ;-D

+3/0
1.6.2013 21:02

B24e88d79ř50i73c56h 58T55ě43š51í95n85s27k30ý 9563377156921

velmi dobře

+3/0
1.6.2013 21:01

T45o88m39á17š 66H91y10n26e34k 2426588308938

Mojžíš se zeptal a kdo jsi,Jsem ten,který Jsem.Podle jednoho z výkladů,a tomu věřím,řekl,Jsem ten co bude(asi,když přijmete mou víru).Vy od Boha žádáte návod jak žít?.Nebo chcete od Boha dostat příležitost chovat se jako člověk?.Člověk předvídá důsledky svého chování.A ti velikáni co jmenujete,co vyvraždili milliardy8-o,tak většina z nich byla ATEISTÉ.Nebo si dokážete představit modlícího se Kima s Maoem;-D.A pár z nich dokonce žilo před Kristem.

+3/0
1.6.2013 19:56

M64a35r42t71i49n 63K52a68v63k75a 4426591622822

Na teologii jsme měl profesora na spirituální teologii. Prof. Ambrose.  On řekl jednu krásnou věc. Uvědomění člověka začalo tím, že si člověk uvědomil, že je člověk. Ale nejdříve mu to musel někdo říci;-)

+2/0
1.6.2013 20:02
Foto

J71i52r41k41a 80O19u27l95i82c19k89ý 3567313301795

Pne Tomáši,

jen drobná oprava, oni vůdci, kteří masově vraždili nebyli všichni ateisté, to bychom ateistům zase křivdili - třeba Hitler vyznával jakýsi kult Prozřetelnosti založený na starogermánských božstvech a počty jejich obětí nedosahují miliard (naštěstí), ale o řád méně - odhadují se tyto počty někde nad 100 milionů obětí (ale ten rozptyl je obrovský od zmiňovaných 100 milionů, až někam k číslu dvojnásobnému). Ani tyto počty nelze zcela spolehlivě prokázat, protože třeba jen odhadu obětí Velké kulturní revoluce v Číně se pohybují mezi 20 až 70 miliony obětí...

To jen tak na okraj.

+2/0
1.6.2013 21:41
Foto

Z91b32y22n70ě11k 42B43a58r65t79h 2940540407622

Ano, nepochybuji, že někteří byli ateisté, jako já. Ale podle bible nás stvořil Bůh! Nebo snad chcete tvrdit, že jsou lidé, které Bůh stvořil a jiné ne?

0/−1
1.6.2013 22:42

B27e86d75ř34i20c89h 97T37ě59š49í39n47s43k15ý 9623797266501

ne dle věrouky Bůh dal život každému tvorovi ale člověk si potom může vybrat zda v Boha věří čí ne

+3/0
1.6.2013 22:55

B80e66d31ř42i83c92h 82T86ě26š22í77n24s93k43ý 9913857916201

další perla,  Bůh ovládající své výrobky? milý laický filozofe, nevadí vám že je to v příkrém rozporu s tím co tvrdíte, nevadí že, k čemu elementární logika když plácat nesmysly je tak bezbolestné ;-D

+4/0
1.6.2013 19:19

B62e95d81ř89i41c57h 27T59ě89š83í90n61s90k44ý 9463217616561

co vám tak říci? že jste lhář? kdyby bylo upáleno dle vás 5 milionů lidí tak chybí cca polovina populace, nevím proč lžete ale asi máte důvod

+3/0
1.6.2013 19:08

M74a11r74t96i20n 26K56a16v51k66a 4396761502602

Jak jste došel k těm vašim číslům? Mně by to jako historika opravdu zajímalo. :-)

+3/0
1.6.2013 18:38

R25o30b31e98r90t 90H81o40r80á91č58e45k 5752636646135

Myslím, že se kloudné odpovědi nedočkáte. Ony se lži špatně obhajují.. :-/

+3/0
1.6.2013 18:39

M23a29r45t80i68n 44K13a21v39k52a 4226901962122

Uvidíme. ;-)

0/0
1.6.2013 18:40
Foto

Z38b67y84n10ě70k 18B13a65r28t13h 2210970467202

Když mi sdělíte, co jste četl 16.března 1998 odpoledne, pak Vám dohledám zdroj. To číslo mám z několika historických dokumentů a pokud máte skutečný zájem jej zpochybnit, máte neomezené možnosti knihoven a NETu. Pokud bych si já dovolil Vás nařknout ze lži, považoval bych za morální Vás z ní usvědčit fakty a ne pochybnými náznaky. Jste typickým příkladem toho, co nazývám ""morálka"".

0/−1
1.6.2013 18:56

M93a96r96t20i35n 81K32a35v65k21a 4186121392342

Proč by měl sdělovat co četl 16.3.1998 odpoledne? Vy byste spíše měl sdělit odkud čerpáte. Osobně mám v knihovně několik set dějepisných studii od renomovaných historiků Pekařem a Kalistou počínaje a Le Goffem konče, včetně kopii středověkých kronik a měl jsem možnost prostudovat i mnohé archívy.

+1/0
1.6.2013 19:07
Foto

Z96b61y32n96ě40k 20B82a54r79t57h 2600530147752

Protože tento článek zcela evidentně považujete za vědeckou studii. Věřte, tím není. Toto číslo mne zaujalo již před léty a zcela šokovalo. Proto dnes nemohu uvést zdroj, protože si také nepamatuji, co jsem četl 16.3.1998 odpoledne, pouze jeho obsah. Lituji, že jste vůbec nepochopil obsah tohoto článku. Jenom hnidopišsky zpochybňujete jeden jediný údaj. Pakliže na tom trváte a bude Vás to ještě zajímat, do dvou týdnů Vám zdroj sdělím. Do Prahy to mám daleko, tak mi to snad odpustíte. A jaký máte názor na článek jako takový? Máte vůbec nějaký?

0/0
1.6.2013 19:23



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.