Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jakalův táta

Vážený pane

Měl by jste si zalěťet někdy do Číny, sám vidět rozdíly v různých provinciích.A asi by jste se divil.Já létám do Číny pravidelně již 6 let a kolikrát je mi smutno, když vidím jak si naši lidé hrají na "euroborce" ....

Skutečně navštivte různá místa v Číně a bude se asi divit.

0/0
24.3.2008 21:06

jakalův táta

co tohle to vám nevadí ? je výraz "demokracie v Evropě" ?

Srbský sportovec diskriminován za svůj názor

     Srbský plavec Milorad Čavič byl vyloučen z mistrovství Evropy v Eindhovenu poté, co si přišel pro zlato za vítězství v závodu na 50 metrů motýlek v tričku s nápisem „Kosovo je Srbsko". Disciplinární komise evropské federace LEN ho vyřadila z dalšího programu šampionátu s tím, že „jasnou politickou demonstrací" porušil její pravidla.

     Srbský svaz byl navíc potrestán pokutou 7000 eur (asi 180 tisíc korun), okamžitě však informoval o tom, že se velmi pravděpodobně odvolá. „Pro dnešní závod už s tím těžko něco uděláme. Uvidíme, s čím LEN přijde, a velmi pravděpodobně se odvoláme. Vyloučit mistra Evropy je velmi vážná věc," řekl manažer srbské reprezentace Mladen Kapor.

     V Srbsku vzbudilo rozhodnutí LEN velké rozhořčení. Ministryně sportu Sněžana Samaržičová označila podle agentury Tanjug verdikt za obrovskou nespravedlnost.

0/0
24.3.2008 21:02

SID09

A co tím chtěl básník říci ?

Že miliardový národ nebude ovlivňovat trh? Pokud bude mít peníze, tak bude - s tím nic nenaděláme! Že tam lidé touží svrhnout komunismus ? Někteří možná ano, ale cca 99 % obyvatel to vyhovuje.

Je zajímavé, že vlády největších mocností proti Číně v podstatě nic nemají - ty by měly rozhodně větší sílu hlasu, než několik rádobyhumanistů a všeználků z nějakého čečenska ( pardon - česka ).  

0/0
24.3.2008 17:41

halohalo

Čínští komunisté jsou koumáci.

Dávno už mají nachystanou obdobu naší sametové revoluce a podniky mezi sebou už dopředu rozdělené. !

0/0
24.3.2008 16:08

Crossfire

Nicméně lepší než banánová demokracie :-)

Nebudeme si tu nic namlouvat Čína je pořád diktaturou, ale 400 milionům lidí zaistili důstojnou životní úroveň, v kupní síle přibližně 8 000 - 12 000 Kč v Čechách, z našeho pohledu žádný zázrak, ale 400 milinonů lidí, to je 2/3 evropy,

izolovat tolik majetných lidí, to se ještě nikomu v historii nepodařilo, kromě toho izolovat Čínu od světa jako třeba Africkou Tanzaii :-) tak kromě zbídačenej afričanů se budem muset starat i o asiaty.

Demokraci to neni, ale ekonomická, politická, kulturní úroveň si vytváří a ovlivňují svou hospodářskou aktivitou.

0/0
24.3.2008 14:04

Ivo Vašíček

nikdo nikomu nic nezajistil

Jen těm lidem umožnili svobodně podnikat a pracovat. Dnes je Čína druhý největší trh s novými auty na světě (největší je trh USA). V roce 2007 se tam prodalo 4,3 milionů nových aut, v roce 2006 "jen" 3,8 milionu. Oni si na ně vydělají.

0/0
24.3.2008 14:28

xlb2

Re: nikdo nikomu nic nezajistil

vzhledem k tomu, ze jich je 1,2 miliardy je to procentualne naprosto zanedbatelny podil

0/0
24.3.2008 19:44

Ivo Vašíček

nadšení a zkreslování informací není k ničemu

Tady máte objektivní fakta: http://www.businessinfo.cz/cz/sti/cina-ekonomicka-charakteristika-zeme/4/1000539/

Realitou je, že průměrný plat ve městech vzrostl za posledích 7 let více než dvojnásobně. Na venkově o 30%. S komunismem to však nemá naprosto nic společného. Čínské obyvatelstvo je prostě spokojené a o naše rady nestojí.

0/0
24.3.2008 20:00

xlb2

Re: nadšení a zkreslování informací není k ničemu

zvyseni prumerne mzdy za 7 let o 100% ve mestech a 30% na venkove, to je teda vykon. a porad to staci jenom na to, aby to vychazelo na 4USD prumerneho platu na den...

0/0
24.3.2008 20:23

Ivo Vašíček

v poměrech Asie je to dost

Například ve srovnání s Indií, Nepálem, Bangladéší, Laosem, Malajsií, Filipínami. Pokud chcete vidět skutečné utrpení najdete ho v těchto zemích. Nicméně v Číně je nejdůležitější ta změna, životní úroveň takto prudce roste (jistěže se z bídy roste rychleji) až od roku 1995, předtím to byla stagnace nebo zhoršování. Růst ve velkých městech je však astronomický. Dnes tam jezdí v BMW a Audi pětatřicátníci,  jejichž rodiče neměli ani na jízdní kolo. Tam je jádro loajálních Číňanů.

0/0
24.3.2008 20:51

xlb2

Re: v poměrech Asie je to dost

a proc se tam tedy neprestehujete, kdyz je to v Cine tak bajecne a uzasne?

0/0
24.3.2008 21:00

Ivo Vašíček

o co Vám jde?

ukájet svoji agresivtu? Kdo tady tvrdí, že je v Číně báječně? Snažím se vysvětlit skutečnou situaci. Ta se výrazně liší od propagandistických doměnek nadšenců. Považuji Čínu za velké nebezpečí, ale to neznamená, že si o ní budu lhát.

0/0
24.3.2008 21:19

incomming_message

Re: Nicméně lepší než banánová demokracie :-)

no jo, ale co těch zbývajících 800 milionů, to je dost velký problém a obávám se, že se ty nůžky stále víc otvírají

0/0
24.3.2008 16:48

Crossfire

Re: Re: Nicméně lepší než banánová demokracie :-)

Právě starost o těch zbylích 800 milionů může paradoxně Čínu srazit na kolena, i jen velmi malé sociální dávky na tolik lidí příjdou na stamiliardy dolarů.

Čínští nacionalisté se budou držet biče hladu a možnosti soukromého podnikání a kvalifikované práce jako cukru.

O komunizmu v Číně už nemůže být žádná řeč, tolik ho osekali, že zbyl jen vládnoucí aparát a oslava vlastní národní dokonalosti = nacionalizmus.

0/0
24.3.2008 18:48

xlb2

Re: Re: Re: Nicméně lepší než banánová demokracie :-)

jake socialni davky? nic takoveho tam neexistuje. 17% obyvatel tam zije za mene nez 1USD na den

0/0
24.3.2008 19:46

Ivo Vašíček

ano

V Indii tak žije 25% obyvatel (z 1 miliardy)

0/0
24.3.2008 19:51

Ivo Vašíček

proč tvrdíte něco, co nevíte?

Systém sociálního zabezpečení mil. osobrůst proti 2005 v mil. osobPočet důchodově pojištěných186,49 11,62z toho pracovníci140,28 9,08důchodci46,212,61Počet pojištěných proti nezaměstnanosti111,875,39Počet zdravotně pojištěných157,3719,54z toho pracovníci115,8715,65důchodci41,503,88Počet pojištěných proti pracovnímu úrazu 102,3517,57z toho migrantní dělník z venkova 25,3812,86

0/0
24.3.2008 20:04

xlb2

Re: proč tvrdíte něco, co nevíte?

takze dochodove pojisteni ma 17% obyvat, zdravotni 12% a 9% pojisteni proti urazu... to obraz dokonalosti!

0/0
24.3.2008 20:16

Ivo Vašíček

to určitě není dokonalost

ale Vy zde tvrdíte, že neexistuje. Já používám fakta a kašlu na emoce. Fakta nejsou dobrá nebo špatná, ta prostě jsou. Připomínáte mi nadšence co v r. 1938 tvrdili, že německá armáda nemá zbraně a Hitler je hlupák neschopný strategické úvahy.

0/0
24.3.2008 20:39

xlb2

Re: to určitě není dokonalost

a na tom trvam, pokud ma socialni zajisteni 10% obyvatel, tak fakticky zadny komplexni socialni statni system neexistuje.

0/0
24.3.2008 20:51

Ivo Vašíček

trvejte si na čem chcete

vymyslete si třeba vlastní svět a na realitu se vykašlete. Jen s těmi svými zaokrouhleními neoblbujte lidi. Před 20 lety by z vás byl dobrý uvědomělý svazák s mladickým nadšením. To měli soudruzi rádi.

0/0
24.3.2008 21:24

xlb2

Re: trvejte si na čem chcete

cisla nelzou... a mimochodem do SSM jsem nevstoupil

0/0
24.3.2008 21:36

Ivo Vašíček

V něčem máte pravdu, ale v něčem se hrubě mýlíte

Žádný Číňan nebude dělat za hrst rýže. Dnes jsou příjmy kvalifikovaných Číňanů, kteří pracují mnohem vyšší než u nás. Po ekonomické stránce mají Číńané větší svobodu, než Evropané. Životní úroveň většiny Číńanů za posledních deset let vzrostla výrazně a oni jsou s tím velice spokojeni. Veřejné mínění tam bylo jako u nás za komunistů v době, kdy bylo zakázané soukromé vlastnictví výrobních prostředků (to byly brutálně rozehnány demonstrace v Pekingu). V sousední "demokratické" Indii či Nepálu  se mají lidé mnohem hůře než v Číně. Tyhle fakta však nijak nesnižují nebezpečí Číny, naopak.

0/0
24.3.2008 13:56

xlb2

Re: V něčem máte pravdu, ale v něčem se hrubě mýlíte

vy jste nejspis upadl na hlavu a to z velke vysky...

0/0
24.3.2008 13:59

Ivo Vašíček

opravdu hodnotný příspěvek do diskuse

je mi Vás líto, spěte dál.

0/0
24.3.2008 14:23

xlb2

Re: opravdu hodnotný příspěvek do diskuse

mate pocit, ze prumerny prijem v Cine 130USD mesicne je vyssi nez u nas?? a ze 17% obyvatel zijicich za mene nez 1USD na den je nejaky zazrak? tak to mi lito Vas

0/0
24.3.2008 19:43

Ivo Vašíček

čtete propagandu, já znám fakta

V Šanghaji je průměrný měsíční plat 7800CNY. Nezaměstnanost 2%. Sehnat inženýra co umí anglicky je problém, za míň než 2000USD k vám dělat nepůjde. To že nějaký negramotný venkovan chce dělat za 50USD je sice pěkné, ale po pasácích koz jaksi není poptávka.

0/0
24.3.2008 20:10

falda

Re: Re: opravdu hodnotný příspěvek do diskuse

Vážený pane xlb2, vy jste jistě intelektuál! Jestli ty vaše bezduché výkřiky jsou argumenty, pak mi jste ubožák! O Číně sice nevíte nic, ale hlavně že furt kopete kolem sebe nesmysly! K těm platům: zde si lidé navykli získávat peníze za pofiderní činnosti, často hraničící se zákonem a morálkou. Poněkud jim uniká, že když budou mít své hospodářství, uživí se skoro bez peněz a přitom lépe a zdravěji, pokud ovšem budou makat a ne jen žvanit nesmysly a produkovat reklamy. Jenže to by u nás nesměly být zvýhodňováni zahraniční dodavatelé na úkor našich zemědělců. Kolik např. cukrovarů je u nás zrušeno! Proč? Aby se dovážel cukr z Polska a Německa. Kdo z toho těží? Cizí obchodní řetězce a kamionová doprava, která zasmraďuje celou zem. Fakt bezvadné! Tady fakt žijí koumáci! Hlavně že kritizují jinou zemi. Kdyby většina Čechů uměla dělat cílevědomě ku prospěchu celé země a nebyla pokrytecká egoistická, nemuseli by Češi mít z Číny žádný strach a nemuseli by ji primitivní formou kritizovat.

0/0
26.3.2008 12:47



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.