Zdravý nemocný? Nebo nemocný zdravý?

Dnes mne zaujal názor trenéra fotbalistů Slavie Praha na zdravotní stav pt. Šmicera.

A vůbec se mu nedivím.

Vypadá to, že v tomto státě existuje několik různě preferovaných skupin "nemocných". Protože prý ryba smrdí od hlavy, dám příklad z parlamentu:

Všichni jsme byli svědky, jak kdejaká parlamentní strana přiváží svého poslance na vozíku, neřku-li na nosítkách přinejmenším z JIP (pro lepší obraz v médiích z ARO), aby mohl zmáčknout ten správný puntík v intencích svých dobrodinců.

Pokud se nad tím zamyslíte z hlediska "obyčejných" zaměstnanců: jedná se o hrubé porušení léčebného režimu s následkem okamžitého ukončení pracovní neschopnosti a ztráty všech požitků z toho vyplývajících. Netoliko u poslanců, kteří tyto zákony vytvořili a kterých se zcela samozřejmě netýkají... (my máme imunitu i proti AIDS...). Je k tomu třeba komentář?

A jsme u druhé skupiny "nemocných". Viz pan Šmicer. Na podzim přišel do Slavie jako hvězda, ale s hendikepem. Všichni věděli, že už má "po sezóně", ale věřili, že se pro Slavii překoná a rozdá... Skutek utek, řekl by klasik. Jenže v dnešní době jsou peníze až na prvním místě, proto se mu vůbec nedivím, že podepsal smlouvu, kterou by již nikde v Evropě nedostal a přitom téměř za celou sezónu nemusel kopnout do míče. Nechci mu sahat do svědomí, ale svého zdravotního stavu si musel být vědom již před podpisem. Holt jsme v Česku... To, že je momentálně "těžce zraněný", bych přešel i bez mávnutí rukou. Jenže... Pravdu má pan trenér, který je vlastně jeho nadřízeným a vidí, co by vidět neměl. Těžce nemocný cestuje po Evropě, za nemalý honorář pracuje pro jinou firmu a chlebodárce je mu naprosto ukradený. A kde je OSSZ (Okresní správa sociálního zabezpečení), která vykonává dohled nad dodržováním léčebného režimu? Že by měl pan Šmicer neomezené vycházky? Ty jsou vyhláškou Min.Zdr. vyloučeny! Takže všichni, kromě kontrolorů OSSZ vědí, že zmiňovaný pán hrubě porušuje léčebný režim! Nejde o to, že tyje z našich daní (při jeho příjmech to není ani almužna), ale jde o loajalitu vůči zaměstnavateli. Zcela evidentně je mu zcela buřt, jestli pro příští sezónu bude nebo nebude fit (lépe, když nebude, protože nebude muset pracovat a penízky tečou...). A všichni mu tleskají...........

A jsme u třetí skupiny nemocných. Nebudu sahat do análů bulváru, ani "seriózních" deníků, vylíčím svůj příběh.

Stalo se , že jsem onemocněl. Bylo to na jaře minulého roku a nebylo mi příliš pomoci. Koncem srpna o mne projevila zájem revizní lékařka, zřejmě jsem jí kazil statistiky. Protože jsem již v té době čekal na uvolnění místa v léčebném zařízení, odložila svůj výslech až na dobu po mém návratu. Vrátil jsem se v půli listopadu a kupodivu sám jsem se dožadoval revize. Bylo mi sděleno, že paní "revizní" je momentálně na dovolené a ani odborný ani obvodní lékař mi nedoporučovali ukončení nemocenské, protože byli přesvědčeni, že jsem "na důchod". Nestál jsem o něj, ale proti názoru odborníků jsem se neodvážil postavit. I skončila dovolená pí "revizní" a začaly její atestace, kvůli kterým, zcela jistě proti jejímu svědomí, musela své revize odložit. To už jsem byl značně a velmi nervózní, protože jsem si potřeboval uspořádat plány do budoucna a tímto byly značně na vodě. Proto jsem v ordinaci svého "obvodního" nechal číslo mého telefonu, abych byl dostupný, až paní revizní bude mít na mne čas. Ten čas si udělala ve čtvrtek 21.února 2008 v 11:oo hod a poslala mi poštou ve středu odpoledne (podle razítka) korespondenční lístek s pozvánkou na uvedený termín. Somozřejmě došel v pátek. Protože jsem měl na kartě číslo mobilu, "snažila" se mě sehnat v 11:05 a v11:15 ve čtvrtek telefonicky. Telefon jsem neměl momentálně u sebe, proto začala jednat...

Obvodní lékařka mne zastihla na telefonu cca ve 13:oo, ale jen proto, aby mi sdělila, že jsem porušil léčebný řád a abych si následující den přišel pro ukončenou neschopenku! Nechtěl jsem věřit svým uším, proto jsem ji požádal o telefon na s."revizní". Snažil jsem se jí vysvětlit, že pošta v korespondenčním styku nefunguje jako telegram a že mobilní telefon nemusím mít chirurgicky implantován do ucha, že se může stát, že jej nemám momentálně u sebe. Mým argumentům věnovala pozornost asi jako předloňským tajícím sněhům v Patagonii a naprosto suverénně a sebejistotou hodnou maturanta prohlásila, že nepřítomnost na telefonu je hrubým porušením léčebného režimu a basta!!!

Pak se ale musím ptát, co je přítomnost poslance ve sněmovně, když má ležet na JIP. Co je přítomnost a výdělečná činnost sportovce v Rakousku a ve Švýcarsku, když si má v klidu léčit svá "zranění".

Také se musím ptát co je pravdy na vtipu: "Víš kterej cikán je nejblbější? No přeci ten, kterýmu už bylo osmnáct a ještě nemá invalidní důchod!"

Včíl mudruj a jen do mě!

Autor: Zbyněk Barth | čtvrtek 19.6.2008 19:04 | karma článku: 11,67 | přečteno: 2442x
  • Další články autora

Zbyněk Barth

Pane profesore byl jste naivní

23.10.2020 v 19:36 | Karma: 12,02

Zbyněk Barth

Koronavirus vs chřipka

28.2.2020 v 17:38 | Karma: 11,90

Zbyněk Barth

Nemocná Greta vs zdravý rozum.

9.10.2019 v 19:42 | Karma: 39,89

Zbyněk Barth

Najde se právník? (Causa ČSSD)

4.2.2009 v 15:49 | Karma: 36,69

Zbyněk Barth

Volby-nevolby, jak z toho?

30.1.2009 v 15:42 | Karma: 10,98

Zbyněk Barth

Radar nebo chřipku?

16.7.2008 v 22:01 | Karma: 11,64

Zbyněk Barth

Cenzura už i na iDnes?

21.6.2008 v 17:15 | Karma: 18,56

Zbyněk Barth

s.Rath by zcela určitě rád...

19.6.2008 v 21:31 | Karma: 30,59

Zbyněk Barth

Čína - příklad, jak dál.

24.3.2008 v 11:45 | Karma: 13,49
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2090x
Murphyho zákony platí beze zbytku ....

Seznam rubrik